הפרשן אבי בלום מעריך: "סמוטריץ' ילך על זה עד הסוף"

    אסתי פלד 1 Comment on הפרשן אבי בלום מעריך: "סמוטריץ' ילך על זה עד הסוף"

    הפרשן אבי בלום לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אם בן גביר מקבל את משרד הפנים, סמוטריץ' לא יכול להרשות לעצמו לקבל תפקיד זוטר. דרעי ייקח את האוצר ברצינות, זה לא ספין, מה שנותר לסמוטריץ' זה רק הביטחון" | האזינו

    צילום: קול חי
    8:18
    05.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "אין עסקה כי ישראל לא מסכימה להפסקת הלחימה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליטי אבי בלום שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית". תחילה פתח בלום בהתייחסות לנתק בין נתניהו לסמוטריץ': "הסיפור הוא, שאם בן גביר מקבל את משרד הפנים, סמוטריץ' לא יכול להרשות לעצמו לקבל תפקיד זוטר. הוא יהיה חייב לקבל תפקיד בכיר. לכן הוא הולך על זה עד הסוף. דרעי ייקח את האוצר ברצינות, זה לא ספין. ולכן מה שנשאר לסמוטריץ' זה הביטחון".

    מדוע לא מדברים עכשיו על פיתרון לחוק הגיוס? בלום: "כמו שליברמן ושאר חברי הממשלה עשו הסכמים בשקט, ושהקימו את הממשלה פשוט הנחיתו אותם על הציבור. כנראה שכך מעדיפים לעשות בנושא הגיוס, אין טעם לייצר סתם כותרות. אין בזה תועלת".

    "אני שומע מאנשים חילונים שהצביעו לנתניהו שהם ממש לא מתנגדים להעלאת תקציב הישיבות. זה קרה בגלל שהממשלה האחרונה הגזימה ברדיפה נגד הדת, וזה הביא דווקא לגל של אהדה כלפי הציבור החרדי ברחוב הימני החילוני".

    על השינויים במערכת המשפט אמר: "מערכת המשפט התנהלה בצורה דורסנית. זה ברור לכולם. הדיון הוא כרגע באיזה רוב צריך להעביר את פסקת ההתגברות, אין דיון האם צריך שינוי או לא. לכולם ברור שצריך שינוי".

    האזינו לריאיון:

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ מגזים עם הדרישות שלו, חבל שלפיד וליברמן יעלו בגלל ההתעקשות המיותרת